29.4.11

IVკლასი, საშინაო დავალების ფურცელი ორშაბათისთვის (2 მაისისთვის)

1.გაიხსენე იაკობ გოგებაშვილის მოთხრობა “სირცხვილის აშორება“ და უპასუხე კითხვებს:
  • რატომ ყოყმანობდა სანდრო ვაშლების მოპარვის წინ?                                             
  • როგორ დაიმშვიდა სანდრომ სინდისი, რა მოიმოქმედა მან?

2. იაკობ გოგებაშვილის მოთხრობაში „ვანო და ჩიტი“  ვანომ ჩიტის გადარჩენა განიზრახა. რა მოიმოქმედა მან?

3. რატომ იტანჯებოდა ჩიტი გალიაში, ვანო მას ხომ არც სითბოს და არც საკვებს არ აკლებდა?

4. გაიხსენე იაკობ გოგებაშვილის მოთხრობა „თავის გაწირვა მტრისათვის“. შენი აზრით, რა არის ამ მოთხრობის მთავარი სათქმელი?

5. გახაზე ყველა ზედსართავი სახელი :
    ადიდებული მდინარე მიექანებოდა და მიშველება შეუძლებელი იყო. წყალწაღებულ ბიჭს უსათუოდ დაღუპვა მოელოდა, მაგრამ მას მშველელად მოსისხლე მტერი გამოუჩნდა. გულადმა ყმაწვილმა გაიხადა მწვანე მაისური, შავი შარვალი და აქაფებულ მდინარეში გადახტა. ძლივს მისწვდა გონდაკარგულ მტერს,  ხელი ჩასჭიდა  და ქვიან ნაპირზე გამოიყვანა. გახარებული იყო ყველა, ვინც  ეს გმირობა იხილა.

6. შემოხაზე სწორი ვარიანტი :
  • შინაარსით  ახლოს მდგომ, ერთმანეთის მსგავს სიტყვებს ეწოდება:
ა. სინონიმები                       ბ. ანტონიმები                          გ. ომონიმები
  • შინაარსით ერთმანეთის საპირისპირო სიტყვებს ეწოდება:
. ანტონიმები                     ბ. სინონიმები                            გ. ომონიმები
  •  სიტყვათა წყვილი  „დაჩაგრული და დამჩაგვრელი“  არის:
. სინონიმები                       ბ. ანტონიმები                          გ. ომონიმები
  • სიტყვები „ტყუილი და მცდარი“ არის:
. ანტონიმები                     ბ. სინონიმები                            გ. ომონიმები
7. დაწერე შენი სიტყვებით:
„კაცად მაშინ ხარ საქები,                                  
თუ ეს წესი წესად დარგე:                                                                                    
ყოველ დღესა შენს თავს ჰკითხე,                   
აბა, დღეს მე ვის რა ვარგე?“                           

„მითხარ, ვის უთქვამს ბიჭობად,       
დამჩაგვრელებსა სწყალობდე? 
აბა, ბიჭობა ის არის, 
დაჩაგრულთათვის სწვალობდე.“                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                    

No comments: